Vanuit de intrinsieke behoefte van jonge kinderen om rollen te spelen leren ze de basis van het theaterspel. De eerste stappen op het podium worden genomen.
Maak het afscheid van groep 8 onvergetelijk met een eigen eindfilm. . De leerlingen krijgen de kans om samen met een filmmaker een film te maken die hun schooltijd op een unieke manier vastlegt.
In dit project combineren leerlingen beeld en taal door hun eigen fotostrip te maken. Ze leren hoe een stripverhaal is opgebouwd en bedenken samen een kort, helder verhaal
We worden dagelijks overspoeld met beelden, van social media posts, nieuwsartikelen tot tiktokfilmpjes. Maar hoe weten we wat echt is en wat niet? In dit project leren leerlingen kritisch kijken naar de beelden die hen omringen.
Hoe voelt verbinding in de stad? En wat is eigenlijk dat echte buurtgevoel? In dit project ontdekken de leerlingen hun eigen omgeving opnieuw, maar dit keer door de lens van een camera.
In dit project stappen leerlingen in de rol van eigenzinnige ontwerpers die werken met stof, draad, vorm en kleur.
Wat als een tekening of schilderij niet alleen op papier zou bestaan? Wat als je het zou kunnen binnenstappen en ervaren in 3D? In dit project brengen we dat idee tot leven.
Het maken van een zelfportret nodigt leerlingen uit tot zelfreflectie. Wie ben ik? Wat maakt mij uniek? Hoe zie ik mezelf – en hoe wil ik gezien worden?
Leer dansend verbanden leggen tussen toen en nu, samen te werken, je creatief te uiten en met een frisse blik naar het verleden én de toekomst te kijken.
Bewegen en leren versterken elkaar – dat blijkt uit steeds meer onderzoek. In dit project ontdekken leerlingen hoe ze taal kunnen verkennen en begrijpen met hun hele lijf.
Stap in de betoverende wereld van het verhalen schrijven. Naast het schrijven maken de leerlingen illustraties die de sfeer van hun verhaal versterken. Uitermate geschikt voor de Kinderboekenweek!
Leerlingen creëren hun eigen verhaal, met thema’s als seizoenen, feestdagen, sprookjes of een zelfgekozen idee. Met hun eigen lichaam en (zelfgemaakte) objecten brengen ze de schaduwen tot leven en werken ze toe naar korte scenes.