Inloggen Cultuurweb

Poëzie: Een Speeltuin van Woorden

Poëzie: Een Speeltuin van Woorden

Leerlingen ontdekken hoe ze met taal kunnen experimenteren en hun gevoelens kunnen omzetten in woorden.

De Grote Improvisatieshow

Zodra je tijdens deze show de ‘vloer’ betreedt, weet je nooit wat je te wachten staat. Zit je vast in je favoriete game, sta je plotseling boven op een berg tijdens een heftige storm of ben je veranderd in een mysterieus personage dat alleen maar jabbertalk spreekt? In de grote improvisatieshow kan dit allemaal werkelijkheid worden en is geen enkele scène hetzelfde.

De Natuur in Beeld

Ga als natuurfotograaf op zoek naar onverwachte natuurplekken, zelfs midden in de stad, en leer de details van bloemen, bomen en dieren vast te leggen.

Als ik een Boek was…

Stel je voor: Als ik een boek was, welke avonturen zouden er dan in mijn pagina’s staan? Welke woorden zouden mijn verhaal vertellen?

Kunst XXL

Even helemaal los met kunst: buiten de lijntjes, tegendraads en over the top. In het project Kunst XXL ontdekken leerlingen dat kunst geen regels kent.

De Maatschappij en Ik

De leerlingen gaan in gesprek over belangrijke kwesties zoals geloof, identiteit, gelijkheid, democratie en de invloed van de media.

Grote Vragen

Waar zit je ‘ik’? Is de lucht een plek? In het project ‘Grote Vragen’ duiken leerlingen in verrassende filosofische thema’s die dicht bij hun belevingswereld staan – van identiteit tot technologie en van vriendschap tot de maatschappij.

Urban Dance

Kies voor hiphop, break- of streetdance en laat leerlingen kennismaken met energieke dansstijlen die zijn ontstaan op straat en uitgegroeid tot wereldwijde fenomenen.

Maaklab – maak je eigen voorstelling

In het Maaklab gaan we samen creëren, spelen, filosoferen en bouwen. Leerlingen worden aangemoedigd om na te denken over wat zij belangrijk vinden en begeleid om hun eigen ideeën en inspiratie om te zetten in een spetterende presentatie.

Theaterproject De Vreedzame school

In dit theaterproject staan sociale vaardigheden, samenwerking en het inlevingsvermogen centraal; waarden die aansluiten bij de kernprincipes van De Vreedzame School. Via theater ontdekken leerlingen hoe ze beter met elkaar kunnen omgaan en op een positieve manier conflicten kunnen oplossen.

Basislessen Theater

Tijdens deze theaterlessen maken leerlingen kennis met de basis van toneelspelen. Ze ontdekken hoe je een personage tot leven brengt, hoe je emoties inzet in een scène en hoe belangrijk samenwerking is op het podium.

De Omgekeerde Wereld

In De Omgekeerde Wereld stappen kinderen in een fantasierijke werkelijkheid waarin alle regels zijn omgedraaid. Niets is zoals het hoort en dat zorgt voor verwarring en plezier!