Inloggen Cultuurweb

De Verhalenverteller

De Verhalenverteller

We gaan verhalen van mensen uit de buurt verzamelen. Buurtbewoners interviewen en de verhalen aan elkaar presenteren. Zo komt de buurt tot leven en zorg je voor verbinding.

Yoga en Meditatie

Meditatie en yoga worden steeds vaker ingezet in het klaslokaal voor een verbetering van sfeer, focus en ontspanning in de klas. Bewezen effectief!

Gefilmde Gedichten

Boeken worden vaak verfilmd, maar kun je ook gedichten verfilmen?? Dit is een multidisciplinair project waarin poëzie, audio en video samenkomen met als resultaat mooie dichterlijke filmpjes.

De Fotocollage

Fotocollages zijn heel speelse en creatieve manieren om uit vele beelden en nieuw beeld te creëren. Eerst gaan we foto’s maken en daarna lekker knippen, scheuren en plakken. Unieke processen met unieke resultaten.

Kunst XXL!

Heb je zin om even lekker uit de ban te springen met je groep? Samen lekker kunst te maken zonder grenzen of beperkingen? De creativiteit van de kinderen de vrije loop te laten? Ga dan voor Kunst XXL!

Poëzie in Beeld

Gedichten en beelden kunnen elkaar heel mooi versterken. Door klassen-doorbrekend te werken levert dit project de wonderlijkste combinaties op!

Filosofische Podcast maken

Maak een filosofische podcast-serie met de leerlingen. Ieder groepje gaat met een filosofische vraag op pad en op zoek naar antwoorden bij diverse mensen.

Filosoferen over Vroeger, Nu en de Toekomst

Dachten mensen vroeger anders? Wat waren toe de grote vragen? En hoe zal dat in de toekomst zijn? We gaan al filosoferend tijdreizen door de geschiedenis van de denkende mens!

De maatschappij en ik

Grijp deze kans om leerlingen te laten filosoferen over geloof, identiteit, gelijkheid, democratie en de media.

De wereld en ik

Kun je cultuur kiezen? Is er een verschil tussen jongens en meisjes? Is iedereen gelijk? Een onderzoek naar wereldse vragen en je eigen antwoorden.

Grote vragen

Kan een robot sterven? Kunnen dieren denken? Waar zit je ik? Onderzoek met de klas de grote levensvragen.

Filosoferen voor beginners

Met een filosofische blik bekijken de leerlingen alles van een andere kant. Ze leren dat iedereen anders denkt en dat dat mag!